Nasz zespół

    • Wioletta Skubera
      Dyrektor

      Wioletta Skubera

      Dyrektor

      Mgr psychologi i mgr filologii polskiej, dyrektor przedszkola Montessori House w Krakowie.
      Ukończyłam całościowe szkolenie Montessori na poziomie żłobkowym, przedszkolnym i szkolnym.

      W pracy z dziećmi i rodzicami najważniejszy jest dla mnie człowiek – mały i duży- nasza wzajemna szkolna relacja oparta na szacunku i zaufaniu.
      Staram się każdego dnia budować naszą szkołę i naszą społeczność dzieci, nauczycieli i rodziców.
      EDUKACJA MONTESSORI jest dla mnie jednym z najżyczliwszych i najciekawszych systemów edukacyjnych na świecie.
      Pozwala nam dorosłym na nowo zatrzymać się nad małym dzieckiem, obserwować i rozwijać się wraz z nim…

      Zapraszam do współpracy prawdziwych nauczycieli, którzy z pasją i oddaniem pochylą się nam dzieckiem.

      Prywatnie:

      Prywatnie uwielbiam swoją rodzinę i czas spędzony z moimi córkami.
      Niezmiennie interesuję mnie psychologia rozwojowa, psychoterapia, ekologia, literatura.

      Moja codzienna praca daje mi nadzieję na to, że- cytując za Marią Montessori:
      „Dziecko, które naprawdę pokochało swoje otoczenie i wszystkie żyjące stworzenia, które odkryło radość i entuzjazm w pracy,
      daje nam powód, by mieć nadzieję … nadzieję na pokój w przyszłości”

    • Marta Derkowska
      Dyrektor ds. pedagogicznych

      Marta Derkowska

      Dyrektor ds. pedagogicznych

      Historyk z wykształcenia, pedagog z zamiłowania. Od 2005 r. prowadzi Przedszkole Montessori w Krakowie, od 2014 r. pełni funkcję dyrektora ds. pedagogicznych w Kraków Montessori School. Trener nauczycieli Polskiego Instytutu Montessori w zakresie Wczesnej Edukacji Montessori (2,5 -6). Współpracuje z Polskim Stowarzyszeniem Montessori, prowadzi wykłady i warsztaty z zakresu pedagogiki M. Montessori.

      Od 2004 r. pracuję w otoczeniu Montessori, i tak jak w przypadku dzieci, środowisko to zmieniło mnie: dając satysfakcję z pracy, wyciszenie, ciągłą chęć uczenia się nowych rzeczy i samorozwoju. Bardzo lubię rozmawiać z dziećmi i obserwować ich potencjał i rozwój. Ważnym aspektem mojej pracy zawodowej jest kontakt z dorosłymi i przekazywanie im swojego doświadczenia w zakresie pedagogiki Montessori.

      Prywatnie:

      W wolnych chwilach pozostaję wierna historii: interesuję się najnowszą historią Europy i Bliskiego Wschodu, lubię czytać dobre reportaże. Zbieram dobrą literaturę dla dzieci. Znam i cenię sobie miejsca, gdzie kończy się zasięg i można zwolnić tempo.

    • Anna Małecka
      Nauczyciel

      Anna Małecka

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką studiów pedagogicznych Uniwersytetu Śląskiego o specjalności Zintegrowanej Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Przedszkolnego. Jestem również nauczycielem Montessori (PIM). W celu poszerzenia wiedzy z zakresu psychologii, ukończyłam również studia podyplomowe o kierunku „Psychoprofilaktyka zaburzeń psychicznych- diagnoza i terapia psychologiczna” na Uniwersytecie Opolskim.

      Od zawsze wiedziałam, że chcę pracować z dziećmi, a więc kierunek studiów nie był decyzja przypadkową.

      W pracy z dziećmi lubię obserwować  jak z wrodzoną ciekawością poznają świat. Dzięki nim patrzę przez różowe okulary i wierzę, że wszystko jest możliwe.

      W pedagogice Montessori najbardziej cenię nieustanne rozwijanie indywidualnego potencjału, jaki drzemie w każdym dziecku. Ponadto preferuję wszechstronny  i w dużej mierze autokreatywny rozwój dziecka.

      Zostałam nauczycielką ponieważ …. dzięki temu mam poczucie, że moja praca ma sens,  i – lubię dzieci.
      W pracy z dziećmi najbardziej lubię …. ich radość, spontaniczność, szczerość  oraz to, że mnie nieustannie zaskakują. Lubię obserwować, jak się zmieniają, dojrzewają. Ważne jest również to, że otrzymuję od dzieci dużo: ciepła, serdeczności, ważnych przemyśleń.
      W pedagogice Montessori najbardziej cenię … sprawiedliwe i spokojne podejście do dzieci, wzmacnianie w nich samodzielności i kreatywności.

      Prywatnie:

      Z zasady zarażam optymizmem. W wolnych chwilach poszukuję inspiracji do codziennego działania w towarzystwie ciekawych ludzi i dobrej muzyki.

    • Agnieszka Mierzwa
      Nauczyciel

      Agnieszka Mierzwa

      Nauczyciel

      Jestem magistrem pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, ukończyłam studia podyplomowe z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz pedagogiki specjalnej, a aktualnie jestem w trakcie kursu szkolnego Montessori (PIM)

      Praca z dziećmi sprawia mi wiele radości i motywuje do ciągłego poszerzania swojej wiedzy. Bardzo lubię ich spontaniczność, ciekawość świata i kreatywność. W kontakcie z dziećmi staram się patrzeć na świat ich oczami, to pozwala mi lepiej je rozumieć i odpowiadać na ich potrzeby.

      W pedagogice Montessori najbardziej cenię szacunek do dziecka, indywidualne podejście do jego potrzeb i możliwości, oraz to, że to „dziecku należne jest pierwsze miejsce, a nauczyciel idzie za nim i wspiera je” (M. Montessori).

      Prywatnie:

      Prywatnie jestem mamą „czwórki” dzieci: Patryka (21 lat), Dominika (20), Natalii (18) i Marioli (8). Czas spędzany z nimi jest dla mnie wielką wartością i radością. Lubimy wspólne muzykowanie, wycieczki i „scrabbelki”. Interesuję się biblistyką a moją pasją jest wspinanie wysokogórskie. Każdego roku z niecierpliwością czekam na wakacje i możliwość wyjazdu w góry. W ciągu roku, w wolnych chwilach, wspinam się na ściance, w podkrakowskich skałkach oraz biegam.

    • Anna Pomykalska – Marczuk
      Nauczyciel

      Anna Pomykalska – Marczuk

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką Instytutu Sztuki przy Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Studiowałam również malarstwo i rysunek w Kijowie. Zajmuję się malarstwem, fotografią, moje prace eksponowane są na wystawach w kraju i zagranicą. Jestem laureatką nagród w wielu konkursach fotograficznych.

      Od roku 2001 jestem członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków (ZPAP). Od roku 2006 współpracuje z Muzeum Narodowym w Krakowie, gdzie prowadzę zajęcia i warsztaty plastyczne dla dzieci oraz osób niepełnosprawnych.

      Prywatnie:

      Jestem mamą Mikołaja, lat 15, oraz właścicielką psa Leona (cavalier king charles). Więcej informacji o mnie na stronie www.annapomykalska.pl

    • Iwona Bojarczuk
      Nauczyciel

      Iwona Bojarczuk

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką Filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim, Edukacji przedszkolnej i Wczesnoszkolnej oraz Wczesnej Edukacji Montessori, a także współpracownikiem Polskiego Instytutu Montessori. Praca z dziećmi daje mi radość. Codzienne odkrywanie ich niezwykłej wrażliwości, uważności, piękna i inteligencji jest dla mnie zawsze cennym przeżyciem. Sprawie że patrzę na świat z ufnością.

      Prywatnie:

      Prywatnie jestem mamą Blanki i Gai, miłośniczką koni oraz właścicielką kota i długowłosej świnki morskiej.

    • Anna Bojarska
      Nauczyciel

      Anna Bojarska

      Nauczyciel

      Jestem magistrem pedagogiki społeczno – opiekuńczej, ukończyłam przedszkolny kurs Montessori (PIM). Jestem w trakcie szkolnego kursu Montessori, a także w trakcie studiów podyplomowych na kierunku Terapia pedagogiczna z elementami systemu Marii Montessori. Zostałam nauczycielem, ponieważ niezwykle cennym doświadczeniem jest dla mnie przebywanie z dziećmi, wspólne odkrywanie talentów, pasji i pochylanie się nad pięknem tego, co nas otacza.
      W pracy z dziećmi lubię obserwować ich radość i entuzjazm podczas nauki, nieustannie zaskakuje mnie głębia i wnikliwość dziecięcych przemyśleń.

      W pedagogice Montessori najbardziej cenię partnerskie, pełne szacunku relacje z dziećmi.
      Ważna jest dla mnie również przestrzeń do eksperymentowania i uczenia się przez doświadczenie.

      Prywatnie:

      Bardzo lubię podróżować i zwiedzać miejsca, o których nie można przeczytać w przewodniku. W wolnych chwilach słucham muzyki, gram na gitarze, jeżdżę na rolkach i łyżwach.

    • Ewelina Czarnecka-Guzowska
      Nauczyciel

      Ewelina Czarnecka-Guzowska

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego. Studiowałam również politologię na Uniwersytecie Walijskim w Aberystwyth. To właśnie za granicą, a dokładnie w Irlandii odkryłam swoją pasję do metody Montessori. Postanowiłam pójść na kolejne studia i oddać się pracy z dziećmi. Swoją przygodę z Montessori rozpoczęłam w małym mieście irlandzkim – Galway w tamtejszym collegu. Przygoda trwa do dziś. Zmienił się jednak wiek dzieci, bo początkowo byłam nauczycielem przedszkolnym. Dwa lata temu zapisałam się na Kurs Wczesnoszkolny organizowany przez PIM (Polski Instytut Montessori) i rozpoczęłam prace w szkole.

      Prywatnie:

      Prywatnie jestem mamą dwóch cudownych chłopców – Mateusza i Mikołaja. Uwielbiam podróżowanie i spędzanie czasu z moją rodziną.

    • Ewa Brożek
      Nauczyciel specjalny

      Ewa Brożek

      Nauczyciel specjalny

      Jestem absolwentką Pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Kontynuuje studia na kierunku Psychologia. Ukończyłam kurs przedszkolny Montessori, a obecnie jestem w trakcie kursu szkolnego Montessori. Staram się rozwijać swoją wiedzę dlatego biorę udział w różnego typu szkoleniach oraz warsztatach m. in. z zakresu integracji sensorycznej, pracy z dziećmi ze spectrum autyzmu, trudnościami edukacyjnymi, psychoedukacji. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując przez 5 lat w przedszkolu prowadzonym metodą Montessori.
      Praca z dziećmi pozwala mi czerpać radość z drobnych spraw, uczy cierpliwości i podchodzenia z dystansem do życia. Uśmiech i błysk w oczach dziecka dostarcza mi poczucie dobrze spełnionego obowiązku.

      Prywatnie:

      Najczęściej można zobaczyć mnie na rowerze, torze pływackim lub z przewodnikiem turystycznym w ręce. :)

    • Monika Kowalczyk
      Nauczyciel

      Monika Kowalczyk

      Nauczyciel

      Jestem filologiem polskim, logopedą, oligofrenopedagogiem, absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. W pracy z dziećmi najbardziej cenię ich kreatywne spojrzenie na świat i ogromną ciekawość życia. A w Pedagogice Montessori to, iż otwiera przed swoimi podopiecznymi wachlarz możliwości wszechstronnego rozwoju i dostosowuje edukację do ich indywidualnych potrzeb. Zostałam nauczycielką ponieważ bardzo lubię przebywać z dziećmi i dzielić się z nimi swoją wiedzą i doświadczeniem.
      Codzienne spotkania z dziećmi uczą mnie nowych doświadczeń i napełniają energią pomysłów.

      Prywatnie:

      Interesuję się psychologią, lingwistyką i związkami pomiędzy mową a myśleniem. W kręgu zainteresowań umieszczam także literaturę powszechną, szczególnie europejską i amerykańską XX wieku. W wolnym czasie uciekam do miejsc przepełnionych pełnią ciszy i przyrody. Najchętniej odpoczywam w górach patrząc na horyzont otoczony mgłą i przebłyskami słońca.

    • Piotr Krawczyk
      Nauczyciel muzyki

      Piotr Krawczyk

      Nauczyciel muzyki

      Jestem pedagogiem, skrzypkiem i nauczycielem ukończyłem resocjalizację (UJ), oligofrenopedagogikę (Ignatianum) oraz teologię (PAT). Jestem autorem programów nauczania muzyki na etapie edukacji wczesnoszkolnej: „Muzyka Świata” i „Spotkania z Muzyką”. Prowadzę warsztaty dla dzieci łączące elementy geografii i kulturoznawstwa z poznawaniem stylów muzycznych i instrumentów. Jako współautor, prowadzę warsztaty baśniowe „Inna Bajka. Opowieści wędrownego grajka”.
      U dzieci fascynuje mnie ich ciekawość świata. Lubię obserwować jak rodzą się w nich pomysły i jak tworzą rzeczy często zaskakujące.

      Prywatnie:

      Lubię spędzać wolny czas z rodziną, chętnie podróżuję, słucham klasyki, folku i jazzu, grywam na skrzypcach, zwłaszcza muzykę irlandzką.

    • Karolina Mełech
      Nauczyciel - wychowawca

      Karolina Mełech

      Nauczyciel - wychowawca

      Jestem absolwentką studiów pedagogicznych Uniwersytetu Śląskiego o specjalności Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne. Ukończyłam studia licencjackie o specjalnościach asystent osoby niepełnosprawnej oraz zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna. Aktualnie jestem w trakcie kursu szkolnego Montessori (PIM).

      W pracy z dziećmi cenię sobie to, że każdy dzień jest inny i w każdym dniu uczę się czegoś nowego. Wolność i swoboda jakie towarzyszą dzieciom są czymś niezwykłym, czymś co powoduje że staję się jeszcze lepszym nauczycielem i zarazem człowiekiem. Praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji i dostarcza wiele radości, bo „kiedy dziecko się śmieje, śmieje się cały świat”, jak napisał Janusz Korczak.

      Prywatnie:

      Jestem mamą wspaniałego Michałka, który uczy mnie każdego dnia jak patrzeć na otaczający nas świat oczami dziecka. Uwielbiam wspólne podróżowanie wraz z mężem, jazdę na nartach i rowerze.

    • Magdalena Jarzębowska
      Nauczyciel przyrody

      Magdalena Jarzębowska

      Nauczyciel przyrody

      Z wykształcenia jestem doktorem nauk biologicznych i magistrem ochrony środowiska. Moje specjalności biologiczne to ekologia wód, ewolucjonizm i genetyka. Ukończyłam również studia podyplomowe z chemii, która fascynowała mnie od zawsze na równi z biologią, szczególnie w aspekcie ochrony środowiska. Po kilku latach pracy naukowej na uczelni, zdecydowałam się robić to co kocham najbardziej czyli uczyć. Od sześciu lat prowadzę firmę edukacyjną, prowadzącą warsztaty przyrodnicze w przedszkolach i szkołach. Dzięki czemu na co dzień mogę rozpalać w młodych umysłach miłość i szacunek do otaczającej przyrody. Współpracuje również stale z Uniwersytetem Dzieci w Krakowie, Uniwersytetem Dziecięcym w Mielcu, Wieliczce oraz Politechniką Dziecięcą w Rzeszowie. Jestem autorem tekstów do książek naukowych dla dzieci. Przez 3 lata prowadziłam na Uniwersytecie Łódzkim zajęcia z dydaktyki biologii i przyrody, kształcąc przyszłych nauczycieli tych przedmiotów.

      Prywatnie:

      Fascynuje mnie cały świat, a najbardziej bezkresne piękno i harmonia przyrody. Odpoczywam chodząc po górach. W wolnym czasie lubię wspierać mądre akcje, pomagające poszerzać tzw. „świadomość ekologiczną”. Hoduję kilka gatunków bezkręgowców, które w zamian za wikt i opierunek, ubarwiają niektóre z moich zajęć.

    • Rafał Bednarz
      Nauczyciel historii, świetlica

      Rafał Bednarz

      Nauczyciel historii, świetlica

      Jestem absolwentem historii, którą ukończyłem na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Nauczycielem zostałem z powołania, a historia od zawsze była moją pasją dlatego tym bardziej cieszę się, że mam okazje towarzyszyć dzieciom w poznawaniu jej jako nauczyciel Montessori . Praca z dziećmi jest tym co sprawia mi radość oraz napawa mnie nieustanną energią i optymizmem. Codzienne przyglądanie się temu jak rozwijają się i zdobywają nową wiedzę na temat świata jest dla mnie nagrodą samą w sobie.

      Prywatnie:

      Czas wolny spędzam najczęściej w gronie najbliższych oraz oddając się swoim pozostałym zainteresowaniom jak gra na gitarze basowej lub ciekawa książka. Dodatkowo planuję w najbliższym czasie rozpocząć studia doktoranckie.

    • Barbara Mrówczyńska
      Nauczyciel matematyki

      Barbara Mrówczyńska

      Nauczyciel matematyki

      Jestem absolwentką studiów I i II stopnia na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, kierunek matematyka stosowana. Ukończyłam także rozszerzenie pedagogiczne i zdobyłam uprawnienia do uczenia matematyki na wszystkich poziomach edukacji szkolnej. W pracy z dziećmi najważniejsze dla mnie jest pokazanie matematyki jako czegoś ciekawego i pasjonującego. Pokazanie, że matematyka to nie tylko liczenie i wzory. Najbardziej liczy się dla mnie, aby dziecko zrozumiało skąd się biorą pewne zależności, aby samo dochodziło i odkrywało prawa rządzące matematyką a przez to też i naszym światem. Aby matematyka była dla niego przygodą.

      Prywatnie:

      Uwielbiam wszelkiego rodzaju łamigłówki i zagadki logiczne. W wolnych chwilach gram na pianinie – uczyłam się gry na tym instrumencie przez 11 lat i staram się nie zapomnieć tych umiejętności :) Lubię także szydełkowanie, najczęściej tworzę serwetki lub ozdoby choinkowe.

    • Magdalena Zaporowska
      Nauczyciel języka polskiego, wychowawca w klasie żółtej

      Magdalena Zaporowska

      Nauczyciel języka polskiego, wychowawca w klasie żółtej

      Jestem magistrem filologii polskiej i teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, socjoterapeutą, trenerem twórczości i różnych form aktywnej edukacji. Od prawie 12 lat pracuję z dziećmi i młodzieżą jako pedagog, wychowawca, nauczyciel i terapeuta. Aktualnie rozpoczynam swoją przygodę z pedagogiką Montessori na kursie szkolnym i przedszkolnym PIM.

      To co najbardziej mnie urzeka w kontakcie z dziećmi to ich niespożyta energia, nieustanna potrzeba zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi, a także prostolinijna mądrość w widzeniu świata. Są fantastycznymi przewodnikami, ciągle się od nich uczę zachwytu i zadziwienia.

      W pedagogice Montessori najbardziej podoba mi się wychowywanie do samodzielności i odpowiedzialności oraz bezwzględny szacunek do potrzeb dziecka.

      Prywatnie:

      jestem mamą Franka i Zosi. To absolutnie przygoda mojego życia. Uwielbiam rękodzieło, haft kaszubski, szydełkowanie, szycie, renowację starych mebli. Tworzenie to moja najbardziej naturalna potrzeba. W wolnych chwilach polityka i dobra publicystyka i koniecznie książka.

    • Ewa Kaim
      Nauczyciel specjalny

      Ewa Kaim

      Nauczyciel specjalny
      Ewa Kaim – nauczyciel specjalny
      Magister Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. W ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, pracowałam z dziećmi z dysfunkcjami w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, przedszkolach oraz w trakcie wizyt domowych. Uczestniczyłam w spotkaniach zespołów konsultacyjnych oraz zespołów orzekających. Mam wiedzę i doświadczenie w pracy z dziećmi z: autyzmem, zespołem Aspergera, upośledzeniem umysłowym, porażeniem mózgowym, FAS, padaczką lekooporną, zaburzeniami psychicznymi, SM1, niedosłyszącymi, słabo widzącymi, różnego rodzaju sprzężeniami oraz opóźnieniami rozwojowymi. Ukończyłam liczne kursy i szkolenia z zakresu pedagogiki specjalnej oraz kurs Integracji Sensorycznej I stopnia. Praca z dziećmi to moja pasja i radość, a jej motto to słowa Janusza Korczaka : „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”
      Prywatnie: Jestem mamą Daniela (14 lat) i Zosi ( 11 lat).W gronie rodziny i przyjaciół uwielbiamy nasze wypady do lasu, w góry i nad jeziora. Moje pasje to: przyroda, zwierzęta i muzyka.
      Prywatnie:

      Jestem mamą Daniela (14 lat) i Zosi ( 11 lat).W gronie rodziny i przyjaciół uwielbiamy nasze wypady do lasu, w góry i nad jeziora. Moje pasje to: przyroda, zwierzęta i muzyka.

    • Paweł Żądło
      Nauczyciel języka angielskiego

      Paweł Żądło

      Nauczyciel języka angielskiego

      Tytuł magistra filologii angielskiej otrzymałem na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie natomiast, tytuł licencjata (TEFL – nauczanie języka angielskiego jako obcego) w
      Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Od roku 1996 uczę języka angielskiego zdobywając doświadczenie w zakresie nauczania uczniów z różnych grup wiekowych, na różnych poziomach oraz studentów różnych narodowości. Miałem również przyjemność pracować dla British Council w charakterze prowadzącego oraz sprawdzającego egzaminy IELTS (IELTS supervisor and marker). Przez wiele lat współpracowałem również ze Szkołą Języków Obcych MISSION w Krakowie. Spędziłem również dwa lata (2013-2015) ucząc j. angielskiego na Uniwersytecie w Nizwie w Omanie.

      Prywatnie:

      Dodatkową pasją i zajęciami jest fotografia, muzyka oraz podróżowanie.

    • Michał Jarosz
      Nauczyciel w-f oraz wychowawca na świetlicy

      Michał Jarosz

      Nauczyciel w-f oraz wychowawca na świetlicy

      Zainteresowanie sportem mam zapisane w genach. Pochodząc z rodziny sportowej od dziecka spędzałem mnóstwo czasu na różnego rodzaju aktywnościach ruchowych. Od zawsze moja sympatia była po stronie gier zespołowych i najbliższa mojemu sercu jest koszykówka. Obecnie jednak większość wolnego czasu spędzam na grze w tenisa ziemnego, squasha, jeździe na rolkach, rowerze górskim a zimą uwielbiam jeździć na nartach i łyżwach. W pracy z dziećmi najbardziej lubię widzieć na ich twarzach radość z tych małych i tych dużych sukcesów sportowych. Przełamywanie swoich słabości i lęków, kształtowanie charakterów i pozytywnych postaw. To jest sport w najczystszym wydaniu.