Nasz zespół

    • Wioletta Skubera
      Dyrektor

      Wioletta Skubera

      Dyrektor

      Mgr psychologi i mgr filologii polskiej, dyrektor przedszkola Montessori House w Krakowie.
      Ukończyłam całościowe szkolenie Montessori na poziomie żłobkowym, przedszkolnym i szkolnym.

      W pracy z dziećmi i rodzicami najważniejszy jest dla mnie człowiek – mały i duży- nasza wzajemna szkolna relacja oparta na szacunku i zaufaniu.
      Staram się każdego dnia budować naszą szkołę i naszą społeczność dzieci, nauczycieli i rodziców.
      EDUKACJA MONTESSORI jest dla mnie jednym z najżyczliwszych i najciekawszych systemów edukacyjnych na świecie.
      Pozwala nam dorosłym na nowo zatrzymać się nad małym dzieckiem, obserwować i rozwijać się wraz z nim…

      Zapraszam do współpracy prawdziwych nauczycieli, którzy z pasją i oddaniem pochylą się nam dzieckiem.

      Prywatnie:

      Prywatnie uwielbiam swoją rodzinę i czas spędzony z moimi córkami.
      Niezmiennie interesuję mnie psychologia rozwojowa, psychoterapia, ekologia, literatura.

      Moja codzienna praca daje mi nadzieję na to, że- cytując za Marią Montessori:
      „Dziecko, które naprawdę pokochało swoje otoczenie i wszystkie żyjące stworzenia, które odkryło radość i entuzjazm w pracy,
      daje nam powód, by mieć nadzieję … nadzieję na pokój w przyszłości”

    • Marta Derkowska
      Dyrektor ds. pedagogicznych

      Marta Derkowska

      Dyrektor ds. pedagogicznych

      Historyk z wykształcenia, pedagog z zamiłowania. Od 2005 r. prowadzi Przedszkole Montessori w Krakowie, od 2014 r. pełni funkcję dyrektora ds. pedagogicznych w Kraków Montessori School. Trener nauczycieli Polskiego Instytutu Montessori w zakresie Wczesnej Edukacji Montessori (2,5 -6). Współpracuje z Polskim Stowarzyszeniem Montessori, prowadzi wykłady i warsztaty z zakresu pedagogiki M. Montessori.

      Od 2004 r. pracuję w otoczeniu Montessori, i tak jak w przypadku dzieci, środowisko to zmieniło mnie: dając satysfakcję z pracy, wyciszenie, ciągłą chęć uczenia się nowych rzeczy i samorozwoju. Bardzo lubię rozmawiać z dziećmi i obserwować ich potencjał i rozwój. Ważnym aspektem mojej pracy zawodowej jest kontakt z dorosłymi i przekazywanie im swojego doświadczenia w zakresie pedagogiki Montessori.

      Prywatnie:

      W wolnych chwilach pozostaję wierna historii: interesuję się najnowszą historią Europy i Bliskiego Wschodu, lubię czytać dobre reportaże. Zbieram dobrą literaturę dla dzieci. Znam i cenię sobie miejsca, gdzie kończy się zasięg i można zwolnić tempo.

    • Małgorzata Słomka
      Wicedyrektor

      Małgorzata Słomka

      Wicedyrektor

      222

      Mgr psychologii, studia podyplomowe z zakresu socjoterapii oraz edukacji i wspomagania osób ze spektrum autyzmu.
      Od wielu lat pracuję z dziećmi i młodzieżą w obszarze specyficznych trudności w uczeniu się oraz  trudności emocjonalnych, społecznych i  wychowawczych Szczególnym moim zainteresowaniem jest spektrum autyzmu, zwłaszcza zespól Aspergera. Ostatnio także fascynuje mnie praca z bajką – bajoterapia.

      Współpracuję z Krakowskim Instytutem Rozwoju Edukacji jako wykładowca.

      Od tego roku szkolnego zaczynam nową „przygodę” z edukacją Montessori. W filozofii jaką kieruje się ta edukacja urzekło mnie nastawienie na człowieka, jego problemy i rozwój. Zawsze wierzyłam w mądrość dziecka i  jego potencjał oraz indywidualną ścieżkę rozwoju.

      Prywatnie:

      Interesuje się historią sztuki, zwłaszcza architekturą. Lubię zwiedzać ciekawe miejsca w Polsce, ale nie tylko.  „Pochłaniam” książki o tematyce psychologicznej, kryminalnej i historycznej. Nie lubię siedzieć w miejscu, szukam ciągle nowych wyzwań i doświadczeń.

    • Anna Małecka
      Nauczyciel

      Anna Małecka

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką studiów pedagogicznych Uniwersytetu Śląskiego o specjalności Zintegrowanej Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Przedszkolnego. Jestem również nauczycielem Montessori (PIM). W celu poszerzenia wiedzy z zakresu psychologii, ukończyłam również studia podyplomowe o kierunku „Psychoprofilaktyka zaburzeń psychicznych- diagnoza i terapia psychologiczna” na Uniwersytecie Opolskim.

      Od zawsze wiedziałam, że chcę pracować z dziećmi, a więc kierunek studiów nie był decyzja przypadkową.

      W pracy z dziećmi lubię obserwować  jak z wrodzoną ciekawością poznają świat. Dzięki nim patrzę przez różowe okulary i wierzę, że wszystko jest możliwe.

      W pedagogice Montessori najbardziej cenię nieustanne rozwijanie indywidualnego potencjału, jaki drzemie w każdym dziecku. Ponadto preferuję wszechstronny  i w dużej mierze autokreatywny rozwój dziecka.

      Zostałam nauczycielką ponieważ …. dzięki temu mam poczucie, że moja praca ma sens,  i – lubię dzieci.
      W pracy z dziećmi najbardziej lubię …. ich radość, spontaniczność, szczerość  oraz to, że mnie nieustannie zaskakują. Lubię obserwować, jak się zmieniają, dojrzewają. Ważne jest również to, że otrzymuję od dzieci dużo: ciepła, serdeczności, ważnych przemyśleń.
      W pedagogice Montessori najbardziej cenię … sprawiedliwe i spokojne podejście do dzieci, wzmacnianie w nich samodzielności i kreatywności.

      Prywatnie:

      Z zasady zarażam optymizmem. W wolnych chwilach poszukuję inspiracji do codziennego działania w towarzystwie ciekawych ludzi i dobrej muzyki.

    • Agnieszka Mierzwa
      Nauczyciel

      Agnieszka Mierzwa

      Nauczyciel

      Jestem magistrem pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, ukończyłam studia podyplomowe z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz pedagogiki specjalnej, a aktualnie jestem w trakcie kursu szkolnego Montessori (PIM)

      Praca z dziećmi sprawia mi wiele radości i motywuje do ciągłego poszerzania swojej wiedzy. Bardzo lubię ich spontaniczność, ciekawość świata i kreatywność. W kontakcie z dziećmi staram się patrzeć na świat ich oczami, to pozwala mi lepiej je rozumieć i odpowiadać na ich potrzeby.

      W pedagogice Montessori najbardziej cenię szacunek do dziecka, indywidualne podejście do jego potrzeb i możliwości, oraz to, że to „dziecku należne jest pierwsze miejsce, a nauczyciel idzie za nim i wspiera je” (M. Montessori).

      Prywatnie:

      Prywatnie jestem mamą „czwórki” dzieci: Patryka (21 lat), Dominika (20), Natalii (18) i Marioli (8). Czas spędzany z nimi jest dla mnie wielką wartością i radością. Lubimy wspólne muzykowanie, wycieczki i „scrabbelki”. Interesuję się biblistyką a moją pasją jest wspinanie wysokogórskie. Każdego roku z niecierpliwością czekam na wakacje i możliwość wyjazdu w góry. W ciągu roku, w wolnych chwilach, wspinam się na ściance, w podkrakowskich skałkach oraz biegam.

    • Iwona Bojarczuk
      Nauczyciel

      Iwona Bojarczuk

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką Filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim, Edukacji przedszkolnej i Wczesnoszkolnej oraz Wczesnej Edukacji Montessori, a także współpracownikiem Polskiego Instytutu Montessori. Praca z dziećmi daje mi radość. Codzienne odkrywanie ich niezwykłej wrażliwości, uważności, piękna i inteligencji jest dla mnie zawsze cennym przeżyciem. Sprawie że patrzę na świat z ufnością.

      Prywatnie:

      Prywatnie jestem mamą Blanki i Gai, miłośniczką koni oraz właścicielką kota i długowłosej świnki morskiej.

    • Anna Bojarska
      Nauczyciel

      Anna Bojarska

      Nauczyciel

      Jestem magistrem pedagogiki społeczno – opiekuńczej, ukończyłam przedszkolny kurs Montessori (PIM). Jestem w trakcie szkolnego kursu Montessori, a także w trakcie studiów podyplomowych na kierunku Terapia pedagogiczna z elementami systemu Marii Montessori. Zostałam nauczycielem, ponieważ niezwykle cennym doświadczeniem jest dla mnie przebywanie z dziećmi, wspólne odkrywanie talentów, pasji i pochylanie się nad pięknem tego, co nas otacza.
      W pracy z dziećmi lubię obserwować ich radość i entuzjazm podczas nauki, nieustannie zaskakuje mnie głębia i wnikliwość dziecięcych przemyśleń.

      W pedagogice Montessori najbardziej cenię partnerskie, pełne szacunku relacje z dziećmi.
      Ważna jest dla mnie również przestrzeń do eksperymentowania i uczenia się przez doświadczenie.

      Prywatnie:

      Bardzo lubię podróżować i zwiedzać miejsca, o których nie można przeczytać w przewodniku. W wolnych chwilach słucham muzyki, gram na gitarze, jeżdżę na rolkach i łyżwach.

    • Ewa Brożek
      Nauczyciel specjalny

      Ewa Brożek

      Nauczyciel specjalny

      Jestem absolwentką Pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Kontynuuje studia na kierunku Psychologia. Ukończyłam kurs przedszkolny Montessori, a obecnie jestem w trakcie kursu szkolnego Montessori. Staram się rozwijać swoją wiedzę dlatego biorę udział w różnego typu szkoleniach oraz warsztatach m. in. z zakresu integracji sensorycznej, pracy z dziećmi ze spectrum autyzmu, trudnościami edukacyjnymi, psychoedukacji. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując przez 5 lat w przedszkolu prowadzonym metodą Montessori.
      Praca z dziećmi pozwala mi czerpać radość z drobnych spraw, uczy cierpliwości i podchodzenia z dystansem do życia. Uśmiech i błysk w oczach dziecka dostarcza mi poczucie dobrze spełnionego obowiązku.

      Prywatnie:

      Najczęściej można zobaczyć mnie na rowerze, torze pływackim lub z przewodnikiem turystycznym w ręce. :)

    • Monika Kowalczyk
      Nauczyciel

      Monika Kowalczyk

      Nauczyciel

      Jestem filologiem polskim, logopedą, oligofrenopedagogiem, absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. W pracy z dziećmi najbardziej cenię ich kreatywne spojrzenie na świat i ogromną ciekawość życia. A w Pedagogice Montessori to, iż otwiera przed swoimi podopiecznymi wachlarz możliwości wszechstronnego rozwoju i dostosowuje edukację do ich indywidualnych potrzeb. Zostałam nauczycielką ponieważ bardzo lubię przebywać z dziećmi i dzielić się z nimi swoją wiedzą i doświadczeniem.
      Codzienne spotkania z dziećmi uczą mnie nowych doświadczeń i napełniają energią pomysłów.

      Prywatnie:

      Interesuję się psychologią, lingwistyką i związkami pomiędzy mową a myśleniem. W kręgu zainteresowań umieszczam także literaturę powszechną, szczególnie europejską i amerykańską XX wieku. W wolnym czasie uciekam do miejsc przepełnionych pełnią ciszy i przyrody. Najchętniej odpoczywam w górach patrząc na horyzont otoczony mgłą i przebłyskami słońca.

    • Ewa Kaim
      Nauczyciel specjalny

      Ewa Kaim

      Nauczyciel specjalny
      Magister Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. W ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, pracowałam z dziećmi z dysfunkcjami w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, przedszkolach oraz w trakcie wizyt domowych. Uczestniczyłam w spotkaniach zespołów konsultacyjnych oraz zespołów orzekających. Mam wiedzę i doświadczenie w pracy z dziećmi z: autyzmem, zespołem Aspergera, upośledzeniem umysłowym, porażeniem mózgowym, FAS, padaczką lekooporną, zaburzeniami psychicznymi, SM1, niedosłyszącymi, słabo widzącymi, różnego rodzaju sprzężeniami oraz opóźnieniami rozwojowymi. Ukończyłam liczne kursy i szkolenia z zakresu pedagogiki specjalnej oraz kurs Integracji Sensorycznej I stopnia. Praca z dziećmi to moja pasja i radość, a jej motto to słowa Janusza Korczaka : „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”
      Prywatnie: Jestem mamą Daniela (14 lat) i Zosi ( 11 lat).W gronie rodziny i przyjaciół uwielbiamy nasze wypady do lasu, w góry i nad jeziora. Moje pasje to: przyroda, zwierzęta i muzyka.
      Prywatnie:

      Jestem mamą Daniela (14 lat) i Zosi ( 11 lat).W gronie rodziny i przyjaciół uwielbiamy nasze wypady do lasu, w góry i nad jeziora. Moje pasje to: przyroda, zwierzęta i muzyka.

    • Anna Kukieła
      Nauczyciel wychowawca

      Anna Kukieła

      Nauczyciel wychowawca

      Ukończyłam Liceum Muzyczne w klasie fletu i Krakowską Szkołę Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie saksofonu. Dyplom otrzymałam na Akademii Sztuk Pięknych na wydziale Grafiki.

      Uczę malarstwa, kaligrafii. Zajmuję się też prowadzeniem warsztatów z zakresu sprawności technicznych i doświadczalnych. Od 4 lat prowadzę stowarzyszenie non profit Science Of Mind,  które zajmuje się prowadzeniem warsztatów dla młodzieży z różnych dziedzin. Działalność stowarzyszenia skupia się przede wszystkim na rozwijaniu pasji dziecięcych, związanych z naukami przyrodniczymi, elektronicznymi.

      Mam ukończony kurs Montessori z zakresu klas 1-3, obecnie jestem w trakcie kursu dla klas 4-6 (PIM). Ukończyłam studia z zakresu nauczania plastyki i techniki a obecnie jestem w trakcie studiów podyplomowych dotyczących nauczania informatyki. Od 12 lat związana jestem z pedagogiką Montessori, mój syn ukończył przedszkole i szkołę a ja od kilku lat jestem czynnym nauczycielem montessoriańskim. W pracy pedagogicznej szczególnie skupiam się na kwestiach związanych z rozwijaniem kreatywności i myślenia nieliniowego.

      Pracę z dziećmi wybrałam świadomie, podziwiając szlaki którymi podąża dziecięca ciekawość świata.

      Prywatnie:

      Jestem mamą 16 letniego syna, miłośnika elektroniki i wszelakich spraw związanych z techniką. Hodujemy wspólnie płazy i gady, naszym pupilem jest gekon Trawek.

    • Magdalena Zaporowska
      Nauczyciel języka polskiego, wychowawca w klasie żółtej

      Magdalena Zaporowska

      Nauczyciel języka polskiego, wychowawca w klasie żółtej

      Jestem magistrem filologii polskiej i teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, socjoterapeutą, trenerem twórczości i różnych form aktywnej edukacji. Od prawie 12 lat pracuję z dziećmi i młodzieżą jako pedagog, wychowawca, nauczyciel i terapeuta. Aktualnie rozpoczynam swoją przygodę z pedagogiką Montessori na kursie szkolnym i przedszkolnym PIM.

      To co najbardziej mnie urzeka w kontakcie z dziećmi to ich niespożyta energia, nieustanna potrzeba zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi, a także prostolinijna mądrość w widzeniu świata. Są fantastycznymi przewodnikami, ciągle się od nich uczę zachwytu i zadziwienia.

      W pedagogice Montessori najbardziej podoba mi się wychowywanie do samodzielności i odpowiedzialności oraz bezwzględny szacunek do potrzeb dziecka.

      Prywatnie:

      jestem mamą Franka i Zosi. To absolutnie przygoda mojego życia. Uwielbiam rękodzieło, haft kaszubski, szydełkowanie, szycie, renowację starych mebli. Tworzenie to moja najbardziej naturalna potrzeba. W wolnych chwilach polityka i dobra publicystyka i koniecznie książka.

    • Katarzyna Bednarz
      Nauczyciel wspomagający

      Katarzyna Bednarz

      Nauczyciel wspomagający

      Jestem magistrem filologii polskiej, ukończyłam studia podyplomowe z zakresu logopedii i oligofrenopedagogiki. Aktualnie jestem w trakcie kursu Wczesnoszkolnej Edukacji Montessori (PIM). Stałam się słuchaczką i absolwentką studium biomasażu, by łączyć techniki usprawniania małej i dużej motoryki oraz koncentracji poprzez ruch i dotyk.
      W ciągu 3 lat pracy w szkole podstawowej, przedszkolu i poradni Psychologiczno-Pedagogicznej wyspecjalizowałam się w pracy z dziećmi z zaburzoną komunikacją (w tym autyzm, afazja), ORM oraz niepełnosprawnych intelektualnie.
      W pedagogice Montessori doceniam indywidualne podejście do dziecka i nastawienie na kształcenie zmysłów. W pracy z najmłodszymi inspiruje mnie ich pasja i energia, z jaką samodzielnie doświadczają i odkrywają świat.

      Prywatnie:

      Mama 8-letniego pasjonata samolotów okresu II wojny światowej. Lubię spędzać czas w bliskim otoczeniu roślin. W wolnych chwilach odkrywam zapomniany świat baśni europejskich, poszerzam swoją wiedzę o naturalnych zabiegach leczniczych.

    • Rafał Bednarz
      Nauczyciel historii, świetlica

      Rafał Bednarz

      Nauczyciel historii, świetlica

      Jestem absolwentem historii, którą ukończyłem na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Nauczycielem zostałem z powołania, a historia od zawsze była moją pasją dlatego tym bardziej cieszę się, że mam okazje towarzyszyć dzieciom w poznawaniu jej jako nauczyciel Montessori . Praca z dziećmi jest tym co sprawia mi radość oraz napawa mnie nieustanną energią i optymizmem. Codzienne przyglądanie się temu jak rozwijają się i zdobywają nową wiedzę na temat świata jest dla mnie nagrodą samą w sobie.

      Prywatnie:

      Czas wolny spędzam najczęściej w gronie najbliższych oraz oddając się swoim pozostałym zainteresowaniom jak gra na gitarze basowej lub ciekawa książka. Dodatkowo planuję w najbliższym czasie rozpocząć studia doktoranckie.

    • Magdalena Jarzębowska
      Nauczyciel przyrody

      Magdalena Jarzębowska

      Nauczyciel przyrody

      Z wykształcenia jestem doktorem nauk biologicznych i magistrem ochrony środowiska. Moje specjalności biologiczne to ekologia wód, ewolucjonizm i genetyka. Ukończyłam również studia podyplomowe z chemii, która fascynowała mnie od zawsze na równi z biologią, szczególnie w aspekcie ochrony środowiska. Po kilku latach pracy naukowej na uczelni, zdecydowałam się robić to co kocham najbardziej czyli uczyć. Od sześciu lat prowadzę firmę edukacyjną, prowadzącą warsztaty przyrodnicze w przedszkolach i szkołach. Dzięki czemu na co dzień mogę rozpalać w młodych umysłach miłość i szacunek do otaczającej przyrody. Współpracuje również stale z Uniwersytetem Dzieci w Krakowie, Uniwersytetem Dziecięcym w Mielcu, Wieliczce oraz Politechniką Dziecięcą w Rzeszowie. Jestem autorem tekstów do książek naukowych dla dzieci. Przez 3 lata prowadziłam na Uniwersytecie Łódzkim zajęcia z dydaktyki biologii i przyrody, kształcąc przyszłych nauczycieli tych przedmiotów.

      Prywatnie:

      Fascynuje mnie cały świat, a najbardziej bezkresne piękno i harmonia przyrody. Odpoczywam chodząc po górach. W wolnym czasie lubię wspierać mądre akcje, pomagające poszerzać tzw. „świadomość ekologiczną”. Hoduję kilka gatunków bezkręgowców, które w zamian za wikt i opierunek, ubarwiają niektóre z moich zajęć.

    • Karolina Mełech
      Nauczyciel - wychowawca

      Karolina Mełech

      Nauczyciel - wychowawca

      Jestem absolwentką studiów pedagogicznych Uniwersytetu Śląskiego o specjalności Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne. Ukończyłam studia licencjackie o specjalnościach asystent osoby niepełnosprawnej oraz zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna. Aktualnie jestem w trakcie kursu szkolnego Montessori (PIM).

      W pracy z dziećmi cenię sobie to, że każdy dzień jest inny i w każdym dniu uczę się czegoś nowego. Wolność i swoboda jakie towarzyszą dzieciom są czymś niezwykłym, czymś co powoduje że staję się jeszcze lepszym nauczycielem i zarazem człowiekiem. Praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji i dostarcza wiele radości, bo „kiedy dziecko się śmieje, śmieje się cały świat”, jak napisał Janusz Korczak.

      Prywatnie:

      Jestem mamą wspaniałego Michałka, który uczy mnie każdego dnia jak patrzeć na otaczający nas świat oczami dziecka. Uwielbiam wspólne podróżowanie wraz z mężem, jazdę na nartach i rowerze.

    • Katarzyna Gaborek
      Nauczyciel

      Katarzyna Gaborek

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Studiowałam także pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną, a aktualnie jestem w trakcie szkolnego kursu Montessori (PIM). W pracy z dziećmi najbardziej lubię możliwość wspólnego poznawania i odkrywania tego, co nas otacza. Dzięki nim nieustannie się uczę – czerpania radości z najdrobniejszych spraw, cierpliwości i dociekliwości. Niezmiennie zaskakuje mnie ich prostolinijność, entuzjazm i wrodzona ciekawość świata. W pedagogice Montessori najbardziej cenię indywidualne podejście do dziecka, a także możliwość podążania za jego potencjałem i zainteresowaniami.

      Prywatnie:

      Interesuję się literaturą najnowszą i dziecięca. Lubię poznawać nowe miejsca i przemierzać górskie szlaki, podziwiając piękno i spokój przyrody.

    • Beata Muszyńska
      Nauczyciel matematyki

      Beata Muszyńska

      Nauczyciel matematyki

      Jestem absolwentką matematyki z informatyką  Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.. Ukończyłam Kurs Szkolny Montessori z zakresu matematyki.

      Od zawsze, moim wielkim pragnieniem było zostać nauczycielem. Takim, który daje z siebie dzieciom jak najwięcej tylko może. Najważniejszym zadaniem dla mnie jest pokazanie, iż matematyka to nic innego jak otaczający nas świat.

      Ogromną radość sprawia mi rozbudzanie matematycznej ciekawości u uczniów. Chciałabym, żeby sami odkrywali zależności matematyczne, reguły, a może nawet dowody twierdzeń. Uwielbiam odpowiadać na pytania: Dlaczego ? Z czego to wynika?

      W swojej pracy również poprzez gry (nie tylko planszowe ) i łamigłówki uczę ekonomii, strategii, logicznego i krytycznego myślenia.

      Prywatnie:

      Lubię czytać książki, wędrować po malowniczych, czasem jeszcze nieodkrytych, zakątkach Polski. Czas wolny spędzam także na spotkaniach ze znajomymi, często przy grach planszowych.

    • Renata Antosz
      Nauczyciel specjalny

      Renata Antosz

      Nauczyciel specjalny
       
      Jestem absolwentką studiów pedagogicznych Akademii. Ignatianum w Krakowie oraz Uniwersytetu Rzeszowskiego o specjalności resocjalizacja z interwencją kryzysową. Obecnie

      kończę studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki z terapią pedagogiczną. Swoją wiedzę i doświadczenie zdobyłam również na licznych kursach i szkoleniach m. in. Trening Umiejętności Społecznych – terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu, Edukacja seksualna oraz Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem. Moim życiowym celem jest praca z dziećmi, która daje mi ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia zawodowego. Największą nagrodą dla mnie jest uśmiech moich podopiecznych. W pedagogice Montessori cenię indywidualne podejście do każdego dziecka.

      Prywatnie:

      Moją największą pasją jest żużel. Ten czarny sport dostarcza mi w życiu dużo emocji. W wolnych chwilach tańczę lub chodzę po górach. Po pracy lubię spotkać się z przyjaciółmi, aby wspólnie pograć w gry planszowe.

    • Agata Rolska
      Nauczyciel angielskiego

      Agata Rolska

      Nauczyciel angielskiego

      Jestem nauczycielką języka angielskiego. Uprawnienia do nauczania uzyskałam na wydziale filologii angielskiej Uniwersytetu Śląskiego. Tam również odbyłam studia podyplomowe z zakresu języka biznesu.

      Po ukończeniu studiów pracowałam ze wszystkimi grupami wiekowymi. Prowadziłam zajęcia w gimnazjum i liceum oraz prywatnych szkołach językowych. Posiadam dziesięcioletnie doświadczenie w pracy lektora w tym trzyletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z młodszych klas szkoły podstawowej.

      Jestem pasjonatką metodyki nauczania języków obcych, entuzjastką przemyślanego łączenia tradycyjnych i nowoczesnych podejść w procesie nauczania i uczenia się. W swojej praktyce propaguję kreatywne i motywujące lekcje które aktywizują twórczość i potencjał ucznia.

      Polegając na założeniu Marii Montessori, która wierzyła, że „edukacja jest naturalnym procesem, nie polega na słuchaniu lecz na zdobywaniu doświadczenia”. Znaczną część lekcji staram się przeznaczać na przekazanie inicjatywy uczniom, którzy starają się samodzielnie odkryć nowe informacje, mają okazję wykorzystać je w praktyczny sposób, przez co angażuje ich to w proces uczenia się polisensorycznie – dzieci wykorzystują swoje indywidualne umiejętności i talenty a uczenie się sprawia mi ogromną przyjemność.

    • Ewa Malinowska
      Nauczyciel angielskiego

      Ewa Malinowska

      Nauczyciel angielskiego

      Jestem absolwentką filologii angielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyłam również studia podyplomowe z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Akademii Ignatianum w Krakowie.

      Zawsze chciałam uczyć dzieci. Ich energia, spontaniczność i kreatywność sprawia, że to praca, w której nigdy nie jest nudno.

      Prywatnie:

      Lubię spędzać czas w gronie rodziny i przyjaciół. Gdy chcę odpocząć uciekam na wieś, podróżuję, czytam, jeżdżę na rowerze a w zimie na łyżwach.

    • Jan Szczudrawa
      Nauczyciel angielskiego

      Jan Szczudrawa

      Nauczyciel angielskiego

      Jestem absolwentem filologii angielskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Posiadam stopień nauczyciela kontraktowego i pracowałem przez trzy ostatnie lata w szkole publicznej jako nauczyciel na poziomie szkoły podstawowej oraz gimnazjum. Wcześniej pracowałem jako korepetytor dla uczniów szkół podstawowych i liceum, oraz jako tłumacz (w tym prac naukowych).

      Prywatnie:

      Pasjonuję się sportami walki. W szczególności brazylijskim jiu jitsu, którego jestem wieloletnim trenerem. Interesuję się szeroko pojętą nauką: biologią, chemią, fizyką, oraz amatorsko astronomią. W wolnej chwili lubię spędzać czas przy modelarstwie, oraz literaturze science-fiction/fantasy.

    • Anna Pomykalska – Marczuk
      Nauczyciel

      Anna Pomykalska – Marczuk

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką Instytutu Sztuki przy Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Studiowałam również malarstwo i rysunek w Kijowie. Zajmuję się malarstwem, fotografią, moje prace eksponowane są na wystawach w kraju i zagranicą. Jestem laureatką nagród w wielu konkursach fotograficznych.

      Od roku 2001 jestem członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków (ZPAP). Od roku 2006 współpracuje z Muzeum Narodowym w Krakowie, gdzie prowadzę zajęcia i warsztaty plastyczne dla dzieci oraz osób niepełnosprawnych.

      Prywatnie:

      Jestem mamą Mikołaja, lat 15, oraz właścicielką psa Leona (cavalier king charles). Więcej informacji o mnie na stronie www.annapomykalska.pl

    • Magdalena Wysocka
      Wychowawca świetlicy, nauczyciel techniki

      Magdalena Wysocka

      Wychowawca świetlicy, nauczyciel techniki

      Ukończyłam studia na kierunku Edukacja Artystyczne w Zakresie Sztuk Plastycznych na Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Od zawsze chciałam pracować z ludźmi  pokazując im jak różnorodna i potrzebna jest sztuka w życiu każdego z nas. Od prawie roku prowadzę warsztaty plastyczne w Domu Seniora Wigor.

      Prywatnie:

      Wolny czas dzielę między ludzi których kocham, a moje pasje. Uwielbiam czytać książki  związane z minimalizmem, sztuką oraz etyką. Oglądać filmy o super bohaterach (tych wymyślonych i tych realnych). Dodatkowo bliski jest mi ekologia, zero waste home i upcykling.

    • Michał Jarosz
      Nauczyciel w-f oraz wychowawca na świetlicy

      Michał Jarosz

      Nauczyciel w-f oraz wychowawca na świetlicy

      Zainteresowanie sportem mam zapisane w genach. Pochodząc z rodziny sportowej od dziecka spędzałem mnóstwo czasu na różnego rodzaju aktywnościach ruchowych. Od zawsze moja sympatia była po stronie gier zespołowych i najbliższa mojemu sercu jest koszykówka. Obecnie jednak większość wolnego czasu spędzam na grze w tenisa ziemnego, squasha, jeździe na rolkach, rowerze górskim a zimą uwielbiam jeździć na nartach i łyżwach. W pracy z dziećmi najbardziej lubię widzieć na ich twarzach radość z tych małych i tych dużych sukcesów sportowych. Przełamywanie swoich słabości i lęków, kształtowanie charakterów i pozytywnych postaw. To jest sport w najczystszym wydaniu.