Nasz zespół

    • Wioletta Skubera
      Dyrektor

      Wioletta Skubera

      Dyrektor

      Mgr psychologi i mgr filologii polskiej, dyrektor przedszkola Montessori House w Krakowie.
      Ukończyłam całościowe szkolenie Montessori na poziomie żłobkowym, przedszkolnym i szkolnym.

      W pracy z dziećmi i rodzicami najważniejszy jest dla mnie człowiek – mały i duży- nasza wzajemna szkolna relacja oparta na szacunku i zaufaniu.
      Staram się każdego dnia budować naszą szkołę i naszą społeczność dzieci, nauczycieli i rodziców.
      EDUKACJA MONTESSORI jest dla mnie jednym z najżyczliwszych i najciekawszych systemów edukacyjnych na świecie.
      Pozwala nam dorosłym na nowo zatrzymać się nad małym dzieckiem, obserwować i rozwijać się wraz z nim…

      Zapraszam do współpracy prawdziwych nauczycieli, którzy z pasją i oddaniem pochylą się nam dzieckiem.

      Prywatnie:

      Prywatnie uwielbiam swoją rodzinę i czas spędzony z moimi córkami.
      Niezmiennie interesuję mnie psychologia rozwojowa, psychoterapia, ekologia, literatura.

      Moja codzienna praca daje mi nadzieję na to, że- cytując za Marią Montessori:
      „Dziecko, które naprawdę pokochało swoje otoczenie i wszystkie żyjące stworzenia, które odkryło radość i entuzjazm w pracy,
      daje nam powód, by mieć nadzieję … nadzieję na pokój w przyszłości”

    • Anna Małecka
      Nauczyciel

      Anna Małecka

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką studiów pedagogicznych Uniwersytetu Śląskiego o specjalności Zintegrowanej Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Przedszkolnego. Jestem również nauczycielem Montessori (PIM). W celu poszerzenia wiedzy z zakresu psychologii, ukończyłam również studia podyplomowe o kierunku „Psychoprofilaktyka zaburzeń psychicznych- diagnoza i terapia psychologiczna” na Uniwersytecie Opolskim.

      Od zawsze wiedziałam, że chcę pracować z dziećmi, a więc kierunek studiów nie był decyzja przypadkową.

      W pracy z dziećmi lubię obserwować  jak z wrodzoną ciekawością poznają świat. Dzięki nim patrzę przez różowe okulary i wierzę, że wszystko jest możliwe.

      W pedagogice Montessori najbardziej cenię nieustanne rozwijanie indywidualnego potencjału, jaki drzemie w każdym dziecku. Ponadto preferuję wszechstronny  i w dużej mierze autokreatywny rozwój dziecka.

      Zostałam nauczycielką ponieważ …. dzięki temu mam poczucie, że moja praca ma sens,  i – lubię dzieci.
      W pracy z dziećmi najbardziej lubię …. ich radość, spontaniczność, szczerość  oraz to, że mnie nieustannie zaskakują. Lubię obserwować, jak się zmieniają, dojrzewają. Ważne jest również to, że otrzymuję od dzieci dużo: ciepła, serdeczności, ważnych przemyśleń.
      W pedagogice Montessori najbardziej cenię … sprawiedliwe i spokojne podejście do dzieci, wzmacnianie w nich samodzielności i kreatywności.

      Prywatnie:

      Z zasady zarażam optymizmem. W wolnych chwilach poszukuję inspiracji do codziennego działania w towarzystwie ciekawych ludzi i dobrej muzyki.

    • Iwona Bojarczuk
      Nauczyciel

      Iwona Bojarczuk

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką Filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim, Edukacji przedszkolnej i Wczesnoszkolnej oraz Wczesnej Edukacji Montessori, a także współpracownikiem Polskiego Instytutu Montessori. Praca z dziećmi daje mi radość. Codzienne odkrywanie ich niezwykłej wrażliwości, uważności, piękna i inteligencji jest dla mnie zawsze cennym przeżyciem. Sprawie że patrzę na świat z ufnością.

      Prywatnie:

      Prywatnie jestem mamą Blanki i Gai, miłośniczką koni oraz właścicielką kota i długowłosej świnki morskiej.

    • Anna Bojarska
      Nauczyciel

      Anna Bojarska

      Nauczyciel

      Jestem magistrem pedagogiki społeczno – opiekuńczej, ukończyłam przedszkolny kurs Montessori (PIM). Jestem w trakcie szkolnego kursu Montessori, a także w trakcie studiów podyplomowych na kierunku Terapia pedagogiczna z elementami systemu Marii Montessori. Zostałam nauczycielem, ponieważ niezwykle cennym doświadczeniem jest dla mnie przebywanie z dziećmi, wspólne odkrywanie talentów, pasji i pochylanie się nad pięknem tego, co nas otacza.
      W pracy z dziećmi lubię obserwować ich radość i entuzjazm podczas nauki, nieustannie zaskakuje mnie głębia i wnikliwość dziecięcych przemyśleń.

      W pedagogice Montessori najbardziej cenię partnerskie, pełne szacunku relacje z dziećmi.
      Ważna jest dla mnie również przestrzeń do eksperymentowania i uczenia się przez doświadczenie.

      Prywatnie:

      Bardzo lubię podróżować i zwiedzać miejsca, o których nie można przeczytać w przewodniku. W wolnych chwilach słucham muzyki, gram na gitarze, jeżdżę na rolkach i łyżwach.

    • Monika Kowalczyk
      Nauczyciel

      Monika Kowalczyk

      Nauczyciel

      Jestem filologiem polskim, logopedą, oligofrenopedagogiem, absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. W pracy z dziećmi najbardziej cenię ich kreatywne spojrzenie na świat i ogromną ciekawość życia. A w Pedagogice Montessori to, iż otwiera przed swoimi podopiecznymi wachlarz możliwości wszechstronnego rozwoju i dostosowuje edukację do ich indywidualnych potrzeb. Zostałam nauczycielką ponieważ bardzo lubię przebywać z dziećmi i dzielić się z nimi swoją wiedzą i doświadczeniem.
      Codzienne spotkania z dziećmi uczą mnie nowych doświadczeń i napełniają energią pomysłów.

      Prywatnie:

      Interesuję się psychologią, lingwistyką i związkami pomiędzy mową a myśleniem. W kręgu zainteresowań umieszczam także literaturę powszechną, szczególnie europejską i amerykańską XX wieku. W wolnym czasie uciekam do miejsc przepełnionych pełnią ciszy i przyrody. Najchętniej odpoczywam w górach patrząc na horyzont otoczony mgłą i przebłyskami słońca.

    • Ewa Kaim
      Nauczyciel specjalny

      Ewa Kaim

      Nauczyciel specjalny
      Magister Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. W ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, pracowałam z dziećmi z dysfunkcjami w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, przedszkolach oraz w trakcie wizyt domowych. Uczestniczyłam w spotkaniach zespołów konsultacyjnych oraz zespołów orzekających. Mam wiedzę i doświadczenie w pracy z dziećmi z: autyzmem, zespołem Aspergera, upośledzeniem umysłowym, porażeniem mózgowym, FAS, padaczką lekooporną, zaburzeniami psychicznymi, SM1, niedosłyszącymi, słabo widzącymi, różnego rodzaju sprzężeniami oraz opóźnieniami rozwojowymi. Ukończyłam liczne kursy i szkolenia z zakresu pedagogiki specjalnej oraz kurs Integracji Sensorycznej I stopnia. Praca z dziećmi to moja pasja i radość, a jej motto to słowa Janusza Korczaka : „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”
      Prywatnie: Jestem mamą Daniela (14 lat) i Zosi ( 11 lat).W gronie rodziny i przyjaciół uwielbiamy nasze wypady do lasu, w góry i nad jeziora. Moje pasje to: przyroda, zwierzęta i muzyka.
      Prywatnie:

      Jestem mamą Daniela (14 lat) i Zosi ( 11 lat).W gronie rodziny i przyjaciół uwielbiamy nasze wypady do lasu, w góry i nad jeziora. Moje pasje to: przyroda, zwierzęta i muzyka.

    • Hanka Kukieła
      Nauczyciel wychowawca

      Hanka Kukieła

      Nauczyciel wychowawca

      Ukończyłam Liceum Muzyczne w klasie fletu i Krakowską Szkołę Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie saksofonu. Dyplom otrzymałam na Akademii Sztuk Pięknych na wydziale Grafiki.

      Uczę malarstwa, kaligrafii. Zajmuję się też prowadzeniem warsztatów z zakresu sprawności technicznych i doświadczalnych. Od 4 lat prowadzę stowarzyszenie non profit Science Of Mind,  które zajmuje się prowadzeniem warsztatów dla młodzieży z różnych dziedzin. Działalność stowarzyszenia skupia się przede wszystkim na rozwijaniu pasji dziecięcych, związanych z naukami przyrodniczymi, elektronicznymi.

      Mam ukończony kurs Montessori z zakresu klas 1-3, obecnie jestem w trakcie kursu dla klas 4-6 (PIM). Ukończyłam studia z zakresu nauczania plastyki i techniki a obecnie jestem w trakcie studiów podyplomowych dotyczących nauczania informatyki. Od 12 lat związana jestem z pedagogiką Montessori, mój syn ukończył przedszkole i szkołę a ja od kilku lat jestem czynnym nauczycielem montessoriańskim. W pracy pedagogicznej szczególnie skupiam się na kwestiach związanych z rozwijaniem kreatywności i myślenia nieliniowego.

      Pracę z dziećmi wybrałam świadomie, podziwiając szlaki którymi podąża dziecięca ciekawość świata.

      Prywatnie:

      Jestem mamą 16 letniego syna, miłośnika elektroniki i wszelakich spraw związanych z techniką. Hodujemy wspólnie płazy i gady, naszym pupilem jest gekon Trawek.

    • Magdalena Zaporowska
      Nauczyciel języka polskiego, wychowawca w klasie żółtej

      Magdalena Zaporowska

      Nauczyciel języka polskiego, wychowawca w klasie żółtej

      Jestem magistrem filologii polskiej i teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, socjoterapeutą, trenerem twórczości i różnych form aktywnej edukacji. Od prawie 12 lat pracuję z dziećmi i młodzieżą jako pedagog, wychowawca, nauczyciel i terapeuta. Aktualnie rozpoczynam swoją przygodę z pedagogiką Montessori na kursie szkolnym i przedszkolnym PIM.

      To co najbardziej mnie urzeka w kontakcie z dziećmi to ich niespożyta energia, nieustanna potrzeba zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi, a także prostolinijna mądrość w widzeniu świata. Są fantastycznymi przewodnikami, ciągle się od nich uczę zachwytu i zadziwienia.

      W pedagogice Montessori najbardziej podoba mi się wychowywanie do samodzielności i odpowiedzialności oraz bezwzględny szacunek do potrzeb dziecka.

      Prywatnie:

      jestem mamą Franka i Zosi. To absolutnie przygoda mojego życia. Uwielbiam rękodzieło, haft kaszubski, szydełkowanie, szycie, renowację starych mebli. Tworzenie to moja najbardziej naturalna potrzeba. W wolnych chwilach polityka i dobra publicystyka i koniecznie książka.

    • Katarzyna Bednarz
      Nauczyciel wspomagający

      Katarzyna Bednarz

      Nauczyciel wspomagający

      Jestem magistrem filologii polskiej, ukończyłam studia podyplomowe z zakresu logopedii i oligofrenopedagogiki. Aktualnie jestem w trakcie kursu Wczesnoszkolnej Edukacji Montessori (PIM). Stałam się słuchaczką i absolwentką studium biomasażu, by łączyć techniki usprawniania małej i dużej motoryki oraz koncentracji poprzez ruch i dotyk.
      W ciągu 3 lat pracy w szkole podstawowej, przedszkolu i poradni Psychologiczno-Pedagogicznej wyspecjalizowałam się w pracy z dziećmi z zaburzoną komunikacją (w tym autyzm, afazja), ORM oraz niepełnosprawnych intelektualnie.
      W pedagogice Montessori doceniam indywidualne podejście do dziecka i nastawienie na kształcenie zmysłów. W pracy z najmłodszymi inspiruje mnie ich pasja i energia, z jaką samodzielnie doświadczają i odkrywają świat.

      Prywatnie:

      Mama 8-letniego pasjonata samolotów okresu II wojny światowej. Lubię spędzać czas w bliskim otoczeniu roślin. W wolnych chwilach odkrywam zapomniany świat baśni europejskich, poszerzam swoją wiedzę o naturalnych zabiegach leczniczych.

    • Rafał Bednarz
      Nauczyciel historii, świetlica

      Rafał Bednarz

      Nauczyciel historii, świetlica

      Jestem absolwentem historii, którą ukończyłem na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Nauczycielem zostałem z powołania, a historia od zawsze była moją pasją dlatego tym bardziej cieszę się, że mam okazje towarzyszyć dzieciom w poznawaniu jej jako nauczyciel Montessori . Praca z dziećmi jest tym co sprawia mi radość oraz napawa mnie nieustanną energią i optymizmem. Codzienne przyglądanie się temu jak rozwijają się i zdobywają nową wiedzę na temat świata jest dla mnie nagrodą samą w sobie.

      Prywatnie:

      Czas wolny spędzam najczęściej w gronie najbliższych oraz oddając się swoim pozostałym zainteresowaniom jak gra na gitarze basowej lub ciekawa książka. Dodatkowo planuję w najbliższym czasie rozpocząć studia doktoranckie.

    • Karolina Mełech
      Nauczyciel - wychowawca

      Karolina Mełech

      Nauczyciel - wychowawca

      Jestem absolwentką studiów pedagogicznych Uniwersytetu Śląskiego o specjalności Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne. Ukończyłam studia licencjackie o specjalnościach asystent osoby niepełnosprawnej oraz zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna. Aktualnie jestem w trakcie kursu szkolnego Montessori (PIM).

      W pracy z dziećmi cenię sobie to, że każdy dzień jest inny i w każdym dniu uczę się czegoś nowego. Wolność i swoboda jakie towarzyszą dzieciom są czymś niezwykłym, czymś co powoduje że staję się jeszcze lepszym nauczycielem i zarazem człowiekiem. Praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji i dostarcza wiele radości, bo „kiedy dziecko się śmieje, śmieje się cały świat”, jak napisał Janusz Korczak.

      Prywatnie:

      Jestem mamą wspaniałego Michałka, który uczy mnie każdego dnia jak patrzeć na otaczający nas świat oczami dziecka. Uwielbiam wspólne podróżowanie wraz z mężem, jazdę na nartach i rowerze.

    • Katarzyna Gaborek
      Nauczyciel

      Katarzyna Gaborek

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Studiowałam także pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną, a aktualnie jestem w trakcie szkolnego kursu Montessori (PIM). W pracy z dziećmi najbardziej lubię możliwość wspólnego poznawania i odkrywania tego, co nas otacza. Dzięki nim nieustannie się uczę – czerpania radości z najdrobniejszych spraw, cierpliwości i dociekliwości. Niezmiennie zaskakuje mnie ich prostolinijność, entuzjazm i wrodzona ciekawość świata. W pedagogice Montessori najbardziej cenię indywidualne podejście do dziecka, a także możliwość podążania za jego potencjałem i zainteresowaniami.

      Prywatnie:

      Interesuję się literaturą najnowszą i dziecięca. Lubię poznawać nowe miejsca i przemierzać górskie szlaki, podziwiając piękno i spokój przyrody.

    • Renata Antosz
      Nauczyciel specjalny

      Renata Antosz

      Nauczyciel specjalny
       
      Jestem absolwentką studiów pedagogicznych Akademii. Ignatianum w Krakowie oraz Uniwersytetu Rzeszowskiego o specjalności resocjalizacja z interwencją kryzysową. Obecnie

      kończę studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki z terapią pedagogiczną. Swoją wiedzę i doświadczenie zdobyłam również na licznych kursach i szkoleniach m. in. Trening Umiejętności Społecznych – terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu, Edukacja seksualna oraz Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem. Moim życiowym celem jest praca z dziećmi, która daje mi ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia zawodowego. Największą nagrodą dla mnie jest uśmiech moich podopiecznych. W pedagogice Montessori cenię indywidualne podejście do każdego dziecka.

      Prywatnie:

      Moją największą pasją jest żużel. Ten czarny sport dostarcza mi w życiu dużo emocji. W wolnych chwilach tańczę lub chodzę po górach. Po pracy lubię spotkać się z przyjaciółmi, aby wspólnie pograć w gry planszowe.

    • Agata Rolska
      Nauczyciel angielskiego

      Agata Rolska

      Nauczyciel angielskiego

      Jestem nauczycielką języka angielskiego. Uprawnienia do nauczania uzyskałam na wydziale filologii angielskiej Uniwersytetu Śląskiego. Tam również odbyłam studia podyplomowe z zakresu języka biznesu.

      Po ukończeniu studiów pracowałam ze wszystkimi grupami wiekowymi. Prowadziłam zajęcia w gimnazjum i liceum oraz prywatnych szkołach językowych. Posiadam dziesięcioletnie doświadczenie w pracy lektora w tym trzyletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z młodszych klas szkoły podstawowej.

      Jestem pasjonatką metodyki nauczania języków obcych, entuzjastką przemyślanego łączenia tradycyjnych i nowoczesnych podejść w procesie nauczania i uczenia się. W swojej praktyce propaguję kreatywne i motywujące lekcje które aktywizują twórczość i potencjał ucznia.

      Polegając na założeniu Marii Montessori, która wierzyła, że „edukacja jest naturalnym procesem, nie polega na słuchaniu lecz na zdobywaniu doświadczenia”. Znaczną część lekcji staram się przeznaczać na przekazanie inicjatywy uczniom, którzy starają się samodzielnie odkryć nowe informacje, mają okazję wykorzystać je w praktyczny sposób, przez co angażuje ich to w proces uczenia się polisensorycznie – dzieci wykorzystują swoje indywidualne umiejętności i talenty a uczenie się sprawia mi ogromną przyjemność.

    • Ewa Malinowska
      Nauczyciel angielskiego

      Ewa Malinowska

      Nauczyciel angielskiego

      Jestem absolwentką filologii angielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyłam również studia podyplomowe z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Akademii Ignatianum w Krakowie.

      Zawsze chciałam uczyć dzieci. Ich energia, spontaniczność i kreatywność sprawia, że to praca, w której nigdy nie jest nudno.

      Prywatnie:

      Lubię spędzać czas w gronie rodziny i przyjaciół. Gdy chcę odpocząć uciekam na wieś, podróżuję, czytam, jeżdżę na rowerze a w zimie na łyżwach.

    • Anna Pomykalska – Marczuk
      Nauczyciel

      Anna Pomykalska – Marczuk

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką Instytutu Sztuki przy Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Studiowałam również malarstwo i rysunek w Kijowie. Zajmuję się malarstwem, fotografią, moje prace eksponowane są na wystawach w kraju i zagranicą. Jestem laureatką nagród w wielu konkursach fotograficznych.

      Od roku 2001 jestem członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków (ZPAP). Od roku 2006 współpracuje z Muzeum Narodowym w Krakowie, gdzie prowadzę zajęcia i warsztaty plastyczne dla dzieci oraz osób niepełnosprawnych.

      Prywatnie:

      Jestem mamą Mikołaja, lat 15, oraz właścicielką psa Leona (cavalier king charles). Więcej informacji o mnie na stronie www.annapomykalska.pl

    • Katarzyna Borys
      Nauczyciel języka polskiego i wychowawca

      Katarzyna Borys

      Nauczyciel języka polskiego i wychowawca

      Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego – studiowała filologię polską, wiedzę o teatrze oraz kulturę współczesną. Odbyła kurs edukacji wczesnoszkolnej organizowany przez Polski Instytut Montessori. W naszej szkole uczy języka polskiego oraz jest wychowawcą w klasie fioletowej; w poprzednich uczyła także etyki oraz prowadziła koło teatralne. Pedagogiką Montessori interesuje się od czasu, gdy po długich poszukiwaniach wybrała dla własnych dzieci przedszkole prowadzone tą metodą. Świadomie zrezygnowała z pracy w szkole powszechnej na rzecz edukacji przystępnej dzieciom, stawiającej na rozwijanie ich wrodzonej potrzeby poznawania świata.

      Prywatnie:

      Z wartości najbardziej ceni przyjaźń, z krajobrazów – las, ze środków lokomocji – rower, z dziedzin sztuki – teatr.

    • Edyta Wolska
      Nauczyciel

      Edyta Wolska

      Nauczyciel

      Jestem magistrem Matematyki Stosowanej na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Ukończyłam kurs „Matematyka w Szkolnej Edukacji Montessori (klasy 4-6)” oraz kurs „Matematyka we Wczesnoszkolnej Edukacji Montessori (klasy 1-3). Praca z dziećmi sprawia mi bardzo dużą przyjemność, ponieważ sukcesy młodego człowieka niezwykle motywują mnie do działania i dają nową energię do pracy. W pedagogice Montessori cenię to, że mogę podążać za dzieckiem, rozbudzać jego ciekawość poznawczą oraz motywację do dalszej edukacji. „Nauczyciel ma być jak płomień, którego ciepło pobudza, ożywia i zachęca” (M. Montessori).

      Prywatnie:

      Jestem mamą dwójki dzieci i tak naprawdę dzięki nim zapragnęłam być nauczycielem. Uwielbiam spędzać każdą wolną chwilę z moją rodziną.

    • Dorota Mendrek
      Nauczyciel

      Dorota Mendrek

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką Filologii Angielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie studiowałam filologię angielską na specjalności lingwistycznej. Staram się aby wiedza, którą chcę przekazać była atrakcyjna dla moich uczniów i była czymś więcej niż suchymi formułkami. Chcę im pokazać, że język angielski może być ciekawy. Prawdziwą przyjemność daje mi przygotowywanie rozmaitych materiałów na lekcje, aby je wzbogacić, uczynić ciekawszymi i jeszcze bardziej aktywizującymi. Będąc lektorką stale się rozwijam, praca ta wciąż stawia mi kolejne wyzwania, którym staram się sprostać. Praca z dziećmi daje mi wiele radości i satysfakcji.

      Prywatnie:

      Poza nauczaniem moją pasją jest narciarstwo oraz zwiedzanie zarówno dalekich, jak i bliższych miejsc.

    • Justyna Kiper
      Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz pedagog specjalny

      Justyna Kiper

      Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz pedagog specjalny

      Kwalifikacje zdobywałam na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, oraz Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. System edukacji Marii Montessori poznałam mając 6 lat w przedszkolu. Wspomnienia z okresu dzieciństwa żyły we mnie tak mocno, że w 2012r  związałam się z tym modelem edukacji zawodowo. Od 2016r współpracuję z Polskim Instytutem Montessori, dzieląc się swoim doświadczeniem i przygotowując nauczycieli do pracy z materiałem Montessori. Spędzam czas z dziećmi, bo uwielbiam ich nieustanną chęć zdobywania wiedzy, entuzjazm i radość.

      Prywatnie:

      Zdecydowanie nie lubię być sama. Największą radość sprawiają mi spotkania z ludźmi, którzy tak jak ja kochają to, co robią. Odpoczywam na rowerze, siłowni lub w górach.

    • Marta Bergier
      Nauczyciel

      Marta Bergier

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej Akademii Ignatianum w Krakowie, Studiów podyplomowych Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka według pedagogiki leczniczej Marii Montessori Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie i Międzynarodowej Akademii Rehabilitacji Rozwojowej w Monachium, kursu Pedagogiki Marii Montessori w szkole podstawowej z elementami inkluzji prowadzonej przez Montessori-Integrationsschule i Fundację Aktion Sonenschein Thuringen, Erfurt.

      Praca z dziećmi jest sposobem na życie, w którym można tworzyć przestrzeń rozwoju dla człowieka i być jego świadkiem. To piękne i trudne zadanie, które wyznaczyła pedagogom dr. Maria Montessori poprzez nowatorski sposób patrzenia na rozwój dziecka.

      Prywatnie:

      Prywatnie jestem mamą Marysi i Zosi, miłośniczką jazzu, muzyki improwizowanej dawnej i tradycyjnej. Bardzo lubię czytać i jeździć na rowerze.

    • Anna Brzezińska
      Nauczyciel

      Anna Brzezińska

      Nauczyciel

      Jestem magistrem matematyki, absolwentem Uniwersytetu Wrocławskiego. Ukończyłam też Studium Przygotowania Pedagogicznego, studia podyplomowe w zakresie nauczania informatyki, oraz studia podyplomowe w zakresie matematyki w finansach.

      Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w szkołach różnego typu: podstawowej, gimnazjum i liceum, oraz prowadząc swoją prywatną działalność korepetytorską. Wiedzę swoją poszerzałam na licznych kursach w tym: Aktywne metody nauczania, kurs kinezjologii edukacyjnej, kurs rozwoju intuicji, kurs arytmetyki mentalnej oraz kurs Matematyka we Wczesnoszkolnej Edukacji Montessori (klasy 1-3) i kurs Matematyka w Szkolnej Edukacji Montessori (klasy 4-6).

      W pracy z dziećmi dużą radość sprawia mi obserwacja jak młode umysły otwierają się na swój własny potencjał i  jak matematyka staje się dla nich jasna, prosta i zrozumiała.

      Prywatnie:

      W wolnej chwili lubię rozwiązywać zagadki matematyczne, zadania z logicznego myślenia i sudoku. Interesują mnie metody synchronizacji półkul mózgowych i techniki relaksacyjne. Prywatnie jestem szczęśliwą mamą Patryka.

    • Lucyna Malczyk
      Pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, terapeuta metody IE

      Lucyna Malczyk

      Pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, terapeuta metody IE

      Dotychczas zawodowo związana byłam ze szkolnictwem specjalnym, gdzie zdobyłam bogate doświadczenie zawodowe. Nowym i ciekawym wyzwaniem jest praca w szkole Montessori, którą rozpoczęłam w bieżącym roku szkolnym.

      Prywatnie:

      Każdą wolną chwilę staram się spędzać z moją uroczą wnuczką Tosią.

    • Wojciech Stuss
      Nauczyciel fizyki

      Wojciech Stuss

      Nauczyciel fizyki

      „Są dwie drogi, aby przeżyć życie. Jedna to żyć tak, jakby nic nie było cudem. Druga to żyć tak, jakby cudem było wszystko.”
      Albert Einstein

      Jestem absolwentem Fizyki i Techniki Jądrowej na Akademii Górniczo Hutniczej. Fizyka pasjonowała mnie od wczesnych lat: jak coś jest zbudowane, jak coś działa, dlaczego się porusza, itd. Dotychczasowa moja kariera zawsze była związana z nowoczesnymi technologiami zarówno w obszarze IT jak i automatyki. Z pedagogiką Montessori jestem związany od 6 lat jako rodzic, a od tego roku także jako nauczyciel fizyki. W nauczaniu tego przedmiotu wyznaję zasadę: „fizyki nie trzeba się uczyć – fizykę trzeba zrozumieć”. Dotychczas uczestniczyłem w warsztatach z zakresu metody Montessori organizowanych przez Montessori House.

      Prywatnie:

      W wolnych chwilach lubię majsterkować i dzielę się swoją pasją z innymi. Prowadzę też zajęcia z dziećmi dotyczące eksperymentów fizycznych i chemicznych.

    • Weronika Kołodziejczyk
      Nauczyciel

      Weronika Kołodziejczyk

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Praca z dziećmi jest dla mnie niezwykle inspirującym i cennym doświadczeniem. Uwielbiam razem z nimi odkrywać świat i pomagać rozwijać zainteresowania. Największą nagrodą jest dla mnie uśmiech dziecka, które nauczyło się czegoś nowego, dzięki naszej wspólnej pracy.

      Prywatnie:

      Prywatnie interesuję się związkami poezji z malarstwem.

    • Karolina Hnatik-Czekaj
      Nauczyciel angielskiego

      Karolina Hnatik-Czekaj

      Nauczyciel angielskiego

      Jestem absolwentką filologii angielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej z elementami pedagogiki M. Montessori w Akademii Ignatianum w Krakowie. W zawodzie pracuję od 10 lat wciąż ucząc się i pozostając otwartą na ciekawe wzorce.

      Swój zawód wybrałam bardzo świadomie i bardzo cenię w nim konieczność rozwoju, bacznej obserwacji i umiejętności zarówno zrozumiałego przekazu ale również uważnego wsłuchiwania się w komunikaty płynące od dzieci.

      Pasję do zawodu i pedagogiki M. Montessori wykorzystuję również na gruncie prywatnym. Jestem mamą wspaniałego 3-letniego Antosia. I to właśnie fakt bycia mamą otworzył mnie na zgłębianie wiedzy psychologicznej i ukierunkował na Rodzicielstwo Bliskości oraz NVC, a co za tym idzie dał mi nowe kompetencje przydatne również w zawodzie.

      Prywatnie:

      Prywatnie uwielbiam czas spędzony z moim synem i mężem: podróżujemy, rozmawiamy i gotujemy. Moje pasje to psychologia, medycyna żywienia, podróże kulinarne.

    • Katarzyna Michalik
      Nauczyciel

      Katarzyna Michalik

      Nauczyciel

      Jestem absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, ukończyłam studia magisterskie ze specjalizacją z genetyki i biologii rozrodu. Obecnie kończę doktorat z dziedziny biologii.

      Na co dzień staram się łączyć dwie moje największe pasje. Pierwszą z nich, jest rozwijające się od wczesnej młodości, zainteresowanie biologią, szczególnie antropologią i biologią rozwoju. Drugą pasję stanowi natomiast nauczanie, w szczególności praca z młodymi, dopiero kształtującymi się umysłami. Uważam, że najlepszą metodą przybliżania uczniom świata przyrody i nauk ścisłych, jest łączenie ich z zabawą i angażowanie wszystkich zmysłów w procesy poznawcze. Wszystkie nauki przyrodnicze są przedmiotami doświadczalnymi, więc nie da się ich uczyć z samych książek. Wolę by uczniowie angażowali się w naukę poprzez przeprowadzanie eksperymentów, obserwacje czy realizację projektów. Angażując wszystkie zmysły jednocześnie, można dotrzeć do większej ilości uczniów i pomóc im zapamiętać nie tylko umysłem, ale i wzrokiem, smakiem czy słuchem.

      Nie boję się wyzwań i odpowiedzialności. Chcę pracować w szkole i mieć wpływ na rozwój kolejnych pokoleń naukowców i fascynatów biologii.

      Prywatnie:

      Prywatnie jestem mamą 3 letniej córeczki. W moim domu więcej jest książek niż miejsca. Uwielbiam fantastykę i gry RPG.

    • Piotr Pogon
      Nauczyciel

      Piotr Pogon

      Nauczyciel

      Jestem absolwentem wydziału historii oraz fakultetu opieki społecznej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie. Ukończyłem dodatkowo studia podyplomowe kierunków: opieka Społeczna, oraz public relations. Przez kilka lat kierowałem firmą działającą w holdingu reklamowym.

      Wydarzenia życiowe oraz problemy zdrowotne sprawiły, że moją aktywność personalna znalazła realizację we współpracy z sektorem pozarządowym.

      Pracowałem m.in. dla Fundacji Anny Dymnej oraz Jaśka Meli.  Jako konsultant i doradca koordynowałem akcje charytatywne i fundraisingowe dla ponad 50 organizacji pozarządowych. Będąc animatorem sportowym i przewodnikiem osób niepełnosprawnych organizowałem i uczestniczyłem w znaczących wyprawach wysokogórskich i biegach długodystansowych.  Współpracowałem jako konsultant firm wdrażających społeczną odpowiedzialność biznesu oraz projekty wolontariatu pracowniczego. Jako były instruktor harcerski nigdy nie porzuciłem działań prospołecznych oraz poczucia odpowiedzialności pro publico bono.

      Prywatnie:

      Prywatnie wykorzystuję podarowany mi czas na podróże, seniorskie pasje sportowe oraz na intensywne życie „z amnezją na zaimek osobowy JA”.

       Największa radość i satysfakcja ….mój syn – Szymon, oraz córeczka – Emilka

    • Szymon Tarkowski
      Nauczyciel

      Szymon Tarkowski

      Nauczyciel

      Jestem absolwentem Geografii na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, uzyskałem również tytuł licencjata z socjologii na Akademii Górniczo-Hutniczej.

      Od 2015 roku jestem licencjonowanym Przewodnikiem Beskidzkim oraz przewodnikiem po Ojcowskim Parku Narodowym.

      Najbardziej fascynuje mnie geografia fizyczna, w tym geologia, której najchętniej uczę w terenie. Metoda Marii Montessori od dawna jest mi bliska, elementy tej pedagogiki starałem się wykorzystywać także w tradycyjnym modelu edukacji.

      Prywatnie:

      Prywatnie mąż i tata, właściciel dwóch szalonych kotów. Miłośnik skuterów klasycznych i gier planszowych. Wolny czas najchętniej spędzam za miastem w górach. Staram się dużo podróżować, do czego też zachęcam swoich uczniów.

    • Dominika Melon-Łaz
      Nauczyciel

      Dominika Melon-Łaz

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką  Wydziału Filozofii i Socjologii  (kierunek socjologia) oraz Wydziału Pedagogicznego (kierunek pedagogika wczesnoszkolna i edukacja plastyczna) Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie w trakcie kursu szkolnego Montessori (PIM). 

      Zawsze chciałam pracować z ludźmi, ale dopiero praca z dziećmi wciągnęła mnie bez reszty dając niezwykła satysfakcję. Lubię ten moment, gdy dziecko staje się samodzielne w swojej pracy, jego błysk w oku, który świadczy o zrozumieniu zagadnienia.

      Prywatnie:

      Prywatnie jestem mamą Klary i Tadeusza. W wolnych chwilach cenię sobie kontakt z przyrodą, chętnie uciekam na leśne i górskie wycieczki.

    • Zuzanna Buchholz
      Nauczyciel

      Zuzanna Buchholz

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką Instytutu Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie uzyskałam tytuł magistra ze specjalizacją nauczycielską. Historię studiowałam także na Uniwersytecie Gdańskim (licenjat) oraz Uniwersytecie Warszawskim (program stypendialny MOST). Od czterech lat jestem przewodnikiem i edukatorem w Muzeum Narodowym w Krakowie.

      Praca z dziećmi jest dla mnie niekończącym się wyzwaniem, które sprawia mi ogromną przyjemność. Chociaż z dziećmi i młodzieżą pracuję już niemal osiem lat, to w tym roku rozpoczynam swoją przygodę z pedagogiką Marii Montessori.

      Prywatnie:

      Prywatnie moją oczywistą pasją jest historia. Uważam, że jedną z najlepszych metod jej poznawania są podróże, które przybliżają Nas do jej zrozumienia. Dlatego przygotowywanie wypraw sprawia mi niekończącą się przyjemność.

    • Erwin Wyjadłowski
      Nauczyciel

      Erwin Wyjadłowski

      Nauczyciel

      Jestem absolwentem Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie o specjalizacji Malarstwo Sztalugowe, a obecnie studentem trzeciego roku Środowiskowych Studiów Doktoranckich na macierzystej uczelni.

      W pracy z dziećmi chcę wykorzystać moje malarskie doświadczenie, a także stworzyć atmosferę akademickiej pracowni, warunki swobodnej wymiany myśli, oraz możliwość wzajemnego uczenia się.

      Prywatnie:

      Prywatnie jestem ojcem dwóch chłopców.

    • Anna Chojowska-Szymańska
      Nauczyciel

      Anna Chojowska-Szymańska

      Nauczyciel

      Z wykształcenia jestem literaturoznawcą, doktorem nauk humanistycznych (UJ), z zawodu nauczycielką i redaktorką. Ukończyłam także kurs pedagogiczny w Montessori Mountain Schools, uczestniczyłam w montessoriańskich szkoleniach PIM-u. Pracowałam w szkole Montessori oraz w szkole wolnościowej, ponieważ fascynuje mnie poszukiwanie i testowanie alternatywnych pomysłów na edukację – takich, które pozwoliłyby mi jak najlepiej towarzyszyć uczniom we wzrastaniu, poznawaniu siebie i świata, w odkrywaniu własnych potrzeb rozwojowych i szukaniu sposobów ich zaspokajania.

      W pracy nauczycielskiej chcę podążać za dziećmi i ich zainteresowaniami, wykorzystywać zaangażowanie, osobistą motywację i wrażliwość uczniów na poszczególne zagadnienia. Bardzo lubię wymyślać i tworzyć pomoce dydaktyczne, czynić poruszane w szkole kwestie bardziej namacalnymi, wielowymiarowymi, działającymi na wyobraźnię.

      Pasjonuję się historią kultury i tropię wzajemne, często zaskakujące, związki pomiędzy rozmaitymi jej przejawami i dziedzinami. Za cel edukacji polonistycznej uważam dostarczenie uczniom narzędzi do efektywnej komunikacji oraz przygotowanie ich do świadomego, wszechstronnego i aktywnego uczestniczenia w kulturze.

      Prywatnie:

      Prywatnie jestem mamą dwóch nastolatków, z którymi uwielbiam spędzać czas. Kocham muzykę klasyczną, ciągle bywam na koncertach albo spektaklach operowych w najróżniejszych miejscach. Z wielkim upodobaniem fotografuję ludzi, przyrodę i czasem starą architekturę. Uprawiam ogródek, co daje mi dużo radości i wytchnienia. Sporo podróżuję pędzona ciekawością tego, jak żyją ludzie, jaką tworzą kulturę, jak odczytują i wyrażają swoją tożsamość.

    • Barbara Mateja
      Nauczyciel

      Barbara Mateja

      Nauczyciel

      Jestem absolwentką scenografii na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych oraz podyplomowych studiów pedagogicznych. Fascynuje mnie teatr formy, zwłaszcza lalkowy. Pracowałam przy wykonaniu wielu widowisk, w większości kierowanych do młodszej widowni. Cenię materialność sztuki: znam i ciągle poznaję nowe rzemiosła. Swoją wiedzą lubię się dzielić z innymi, a dzieci są najlepszymi i najbardziej kreatywnymi uczniami.

      Prywatnie:

      W wolnych chwilach lubię szyć, gotować i malować. Cały czas poświęcam na niekończącą się pracę twórczą. Przy tym wielkim twórczym zacięciu szanuję przyrodę i staram się raczej przetwarzać jedne obiekty w inne, niż mnożyć byty bez konieczności.

    • Rafał Żegleń
      Nauczyciel

      Rafał Żegleń

      Nauczyciel

      Mgr wychowania fizycznego ze specjalnością odnowa biologiczna i gimnastyka korekcyjna. Instruktor rekreacji ruchowej o specjalności: piłka nożna, piłka ręczna, narciarstwo zjazdowe, kulturystyka, fitness. Od najmłodszych lat jestem związany ze sportem, głównie z piłką nożną. 
      W pracy z dziećmi priorytetem jest dla mnie ich radość z aktywności fizycznej i rozwój w dyscyplinach, które lubią uprawiać i chcą się w nich rozwijać.
      W pedagogice Montessori cenię sobie fakt, że dziecko rozwija się w swoim tempie, według własnych zainteresowań i możliwości – i cieszę się, że jako nauczyciel mogę z nimi podążać tą ścieżką rozwoju i wspierać je.

      Prywatnie:

      Prywatnie uwielbiam taniec, grę w squasha, ćwiczenia na siłowni, dobre kino i gry planszowe.

    • Wojciech Rożek Kubiak
      Nauczyciel

      Wojciech Rożek Kubiak

      Nauczyciel

      Jestem doktorem habilitowanym w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki. Ukończyłem studia na Wydziale Malarstwa w 2004 roku, a w 2003 Studium pedagogiczne. Od 2003 roku pracuję na macierzystej uczelni. Zajmuję się sztuką, szczególnie malarstwem.

      Prywatnie:

      Prywatnie jestem tatą trójki dzieci. Uwielbiam z nimi spędzać czas, rodzinne spacery i gotowanie. 

    • Rafał Niżnik
      Nauczyciel

      Rafał Niżnik

      Nauczyciel

      Jestem nauczycielem wychowania fizycznego. Ukończyłem studia dzienne na Krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego po czym od razu zacząłem pracę w szkole na stanowisku nauczyciela. Odkąd pamiętam, sport zawsze towarzyszył mi w życiu. Już jako dziecko zacząłem grać w piłkę nożną, co w późniejszym czasie przerodziło się w zawodowstwo. W trakcie pracy w szkole doskonaliłem się zawodowo uczestnicząc w różnego rodzaju kursach. Dzięki temu zdobyłem uprawnienia Instruktora narciarstwa oraz Instruktora pływania. Jestem również Instruktorem koszykówki, która jest jedną z moich ulubionych gier zespołowych. Moim głównym celem jest zaszczepienie w młodzieży chęci do aktywnego spędzania czasu wolnego oraz czerpania z tego przyjemności.

      Prywatnie:

      Prywatnie jestem tatą dwójki wspaniałych, energicznych chłopaków. Każdy dzień staramy się spędzać aktywnie, ponieważ dzień bez ruchu to dla nas dzień stracony. Uwielbiamy wycieczki piesze, rowerowe oraz różnego rodzaju zabawy na świeżym powietrzu. Zimą wyjeżdżamy na narty i snowboard, a latem szlifujemy swoje umiejętności pływackie. Wolny czas spędzam na przejażdżkach motocyklowych, które dostarczają mi niezapomnianych wrażeń.